Megvalósítás

A megoldandó feladatok:

Léptetőmotort úgy kell vezérelni, hogy megfelelő sorrendben kell 4 lábát zárni, tehát 1 2 3 4 1 2 3 4, így forog a motor. (a rengeteg pongyola megfogalmazásért előre is elnézést kérek, pontosan azért ilyen izgalmas nekem ez a projekt, mert rengeteg dolgot fogok megtanulni közben). Szóval azt tudom, hogy az Arduinoval ezeket kell zárogatni. Ez valószínűleg a következő hétvégén fog megvalósulni, most a másik irányból indultam el, a joysticktól…

Van egy joystickunk, amiben több változtatható értékű ellenállás van, minden tengelyen 1, és ellenállásuk 0-100 kOhm között változik. Keresgéltem, keresgéltem (mint említettem, rengeteg az Arduino tutorial), megtaláltam ezt a cikket: http://www.built-to-spec.com/blog/2009/09/10/using-a-pc-joystick-with-the-arduino/ mintha nekem írták volna! Pontosan az, amire szükségem van. Mellesleg a léptetőmotorhoz is van tutorial valahol.

Megcsináltuk az ott leírtakat, nem túl sok meló volt, szerencsére akadt itthon alaplapi game-port kivezetés szalagkábellel meg minden.

Lássuk a medvét képeket:

20111022534
Ő itt a dzsojsztik (ha minden igaz, így is lehet írni), semmi különös.

20111022535
A game-port csatlakozók, bal oldali eredetileg egy számítógép hátulján ülne.

20111022538
A szalagkábel másik vége, a tutorial alapján az 1-es láb +5V-t kap az Arduinotól, a 4-5 föld, melyek 100kOhm ellenállással vannak a 3-as, 6-os lábakhoz kötve (nagyon picik, a két láb között), amely lábak mellesleg pontosan a joystick tengelyei, 3-as a balra-jobbra X tengely, 6-os pedig a fel-le Y tengely. Ezeket, hogy melyik láb melyik és mire jó, a Wikipédiától tudtam meg.

20111022536
Itt csatlakozik az Arduinoba a Dolog. Bal oldalon +5V, föld, a narancs és a sárga pedig a 0 és 1-es analóg bemenet.

Hardveresen ez a rész kész is! Programozás a következő postban.

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

